۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

تنبیه چسبیده به فرشیه فی تذکر مقامات میکیه

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی جعلنا طوعا من الاعزه المشاهدین الکرام الذین یشاهدون میکی موسا و یترصدون آثارها فی بیوت العنکبوت یسمی به اینترنت لکی تحمل افایلهم الی دستکابهم
شرمنده اوضاع مزاجیم همقد شوق مجازیم نیست (مرض داریم به شیوه سهل بن خاقان حرف بزنیم؟)
مصداقی وارد شدن به بحثی که کلیتش جفنگه وقت تلف کردنه فقط اینی که میگم به نیت مفید بودنش بحثهای حاشیه ایشه
من شدیدا به دنبال کارتونهای قدیمی و بخصوص کارتونهایی که قبل از زمان بچگی ما بوده و یا ما بهر دلیلی ندیدیمشون بودم و هستم. یکی از چیزهایی که خیلی دوست داشتم ببینم و بعضی شبها با پرنیان میشینیم می بینیم، کارتونهای میکی موسه. به عنوان یه بیننده نیمه حرفه فوق سنگین، میگم اگر کسی این کارتونهای دوست داشتنی و بسیط مثل میکی موس های قدیمی و مجموعه صدوچند قسمتی پلنگ صورتی و یا وینی د پو رو ندیده از دنیا بره، نیم کودکیش برفناست.
یه ارزن مطالعه در مورد رشد هوش نوزاد داشته باشه کسی می فهمه که دایره شکلیه که بچه دوستش داره و باهاش راحت رابطه برقرار می کنه. خواستی ارجاعت میدم به کتابهای روانشناسی و رشد کودک. حالا دوباره یه نیگاه به شکل میکی موس بنداز و ببین اساس صورتش روی دایره هست یا نه. نمی تونم بگم والت دیسنی حتما با مطالعه این کار رو کرده و ممکنه شهودی به این نتیجه برسه اما گرفتن و گل کردن یه کار محصول عواملیه که لزوما همش از تو کیسه آی پاک بیرون نمیاد و یه ربطی به عالم واقع و جهان هستی و قواعدش داره. اگه واقعا این قدر باهوش و باشعور و عالم و برنامه ریز و منظم و عقل کل و دانای به رازهای جهان و ... هستند که خوب پاشیم بریم پیش شون زانو بزنیم و تلمذ کنیم.
مشکل این نیست که پایه استدلالی بسیاری از این حرفها نه تنها ظنیات تاریخ که جفنگیات من درآوردی تاریخه، بلکه یه فکری پشت این قصه هست که جفنگ سازه و اون به نظرم توهم سلبی برتری و رسیدن به اکسیر اعظم حقایق در نزد ماست.
یعنی یه مشت خر و گاو نشستند و دارند تحقیق می کنند و زحمت می کشند ولی ما به برکت کذا و کذا صاحب یه گنجی هستیم که اون بدبخت ها بهش نرسیدن و ما زرتی بهش رسیدیم. ما بهترینیم چون غرب مشکل سقط جنین داره، ما برترینم چون غرب مشکل آلودگی هوا داره و ....
ظاهرا به این نتیجه رسیده ایم که راه چاره حس حقارت و عقب افتادگی علمی و تکنولوژیک از غرب و دنیای بیرون، حس خود از دماغ فیل آسمانی افتاده بینی و خود نابغه از قدیمای دهر بینیه. به قول حاج آقا روز ختم بالای منبر، من قبول ندارم انرژی هسته ای رو غربیها کشف کردند سالها پیش شیخ بهایی فهمیده بود-خوبه نگفت شبستری گفته دل هر ذره...- یعنی غرب و شرق سگ دو بزنن یا برسند به جایی که ما سالها قبل بودیم.
ما قبل از افتادن به توهم تئوری توطئه، متوهم به توانایی خویشیم. بی سوادیم و نمی خواهیم باور کنیم. علمای دین ما چندتاشون ریاضیات در حد متوسط بلدند؟ کوانتوم می فهمند؟ اصلا براشون موضوعیت داره؟ چیزی به دنیای علم اضافه کردند؟ ما چه گلی به سر بشریت در این سالها زدیم؟
چرا نمی خواهیم قبول کنیم در بقیه دنیا هم بشر و آدمیزاد داره زندگی می کنه و به در و دیوار میزنه تا چیزی بفهمه. این همه زحمت کشیده و اقتصاد فهمیده، روانشناسی فهمیده، حقوق و قضا فهمیده، زبان شناسی فهمیده و ...
ما توهم داریم می توانیم و باید همه چیز غرب لجن زده اهی رو از نو بسازیم.
ایدئولوژی و سفت کردن و سخت کردن اندیشه تا بصورت اسلحه برای ضربه زدن در بیاد، وظیفه ماست
ما برخود فرض می دونیم که تحلیل کنیم حتا اگر مسلمات تاریخی رو نمی دونیم و نمیریم یه نیگا بندازیم
باید دفاع کنیم و بهترین دفاع هم لابد حمله است و یه بار نباید بپرسیم از چی دفاع کنیم و به چی حمله؟
این مقدار محض انجام قول.... اما مطلب هست اگه عمری به کمری باشه

هیچ نظری موجود نیست: